.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی مازندران

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی مازندران اظهار داشت: این سند از تیرماه سال 88 اجرایی خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، مرتضی هاشم پور بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای راهبردی صنعت و معدن مازندران در محل سازمان صنایع و معادن استان در ساری افزود: اجرای این سند می توان صنایع مازندران را به سمت توسعه، شکوفایی و بالندگی سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرصت ها، ظرفیت ها و مشکلات حوزه صنعت و معدن مازندران در این سند دیده شده و برای اجرای آن تیمی کارشناسی شده متشکل از صاحبان صنایع بهره گیری خواهد شد.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به اینکه سهم مازندران در قانون برنامه پنجم توسعه برای صنعت به صورت شفاف تبیین نشده است، تصریح کرد: سند استراتژی توسعه صنعتی استان تلاش دارد تا سهم صنعت و معدن مازندران را در برنامه پنجم توسعه برجسته تر لحاظ کند.

هاشم پور با بیان اینکه احاله وظایف قابل واگذاری به شرکت های مردم نهاد از برنامه های دیگر این سازمان در سال آینده خواهد بود، یادآور شد: دفتر راهنمای سرمایه گذار و حمایت از تولیدکننده در مدخل ورودی سازمان صنایع و معادن استان احداث خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پیگیری مصوبات سفر نخست و دوم ریاست جمهوری به مازندران از اساسی ترین موضوعات جدی این سازمان برای سال 88 خواهد بود، افزود: تمامی واحدهای صنعتی مازندران باید در سال آینده شناسنامه دار شوند.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با تاکید بر ارتقاء خدمات الکترونیکی در صنایع و معادن استان خاطرنشان کرد: تلاش داریم در سال آتی حداقل 50 درصد امورات اداری و پرسنلی را به صورت الکترونیکی اداره کنیم.

وی از طراحی برای ایجاد نمایشگاه های فصلی و ویترین های نمایشگاهی توانمندی های صنایع و واحدهای تولیدی استان در مدخل ورودی فرودگاهها، بنادر و پایانه ها خبر داد و افزود: ظرفیت های بازار مصرف با ایجاد نمایشگاه های فصلی شناسایی خواهد شد.

هاشم پور همچنین به سفر وزرای اقتصاد، صنایع و رئیس کل بانک مرکزی اردیبهشت ماه سال 88 به مازندران خبر داد و گفت: قرار است در این سفر مشکلات فعلی و پیش روی واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی استان در مورد بحران های صنعتی بررسی و راهکارهایی اتخاذ شود.

وی با اشاره به پیشنهاد این سازمان برای تشکیل معاونت معدن در سازمان استانی خاطرنشان کرد: معاون وزیر صنایع آمادگی خود را برای تشکیل این معاونت در سازمان صنایع و معادن مازندران اعلام کرده تا مشکلات معدن کاران مازندران تسهیل تر رفع شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به اینکه 100 درصد برنامه های این شهرک در سال جاری اجرایی شده است، گفت: به دنبال پتانسیل یابی و ایجاد بانک اطلاعات شهرک های صنعتی مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایمن سازی معادن باید فکری اصولی اتخاذ شود اظهار داشت: به دنبال اصلاح نواقص و محدودیت های قانون معادن کشور هستیم.

هاشم پور با اشاره به اجرای موفق طرح آمایش صنعت و معدن مازندران خاطرنشان کرد: تعداد طرح های آمایشی در استان قابلیت افزایش را دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه پیچ و خم های اداری سبب شد تا صاحبان صنایع مکدر و ناراحت شوند، اظهار داشت: سازمان صنایع و معادن مازندران باید تمامی ظرفیت ها، اختیارات و تجربه خود را در خدمت صنعتگران و صاحبان تولید استان صرف کند.

این مسئول سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به اینکه منبع اعطای مجوزهای صنعتی بر اساس اولویت های سرمایه گذاری صنعتی در استان داده خواهد شد، بیان داشت: صنعت برای تولید، ارزآوری و توسعه اقتصادی بوده و باید به مردم و صنعتگران خوب شناسانده شود.

وی بیان داشت: رسانه ها بهترین گزینه برای معرفی صنایع و تولید به جامعه هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.612 seconds.